Zrobić można wszystko. Dane pomiędzy Excelem, Wordem i Accessem można swobodnie przerzucać. Tylko...po co?
Nie ma sensu żonglowanie danymi pomiędzy rożnymi aplikacjami.
W Accessie można zrobic wszystko:
Wypełnianie testów, zapisywanie wyników oraz ich prezentacje (raporty).
To moze byc skomplikowane zadanie, ale i tak będzie prostsze niż pisanie wielgachnego makra.
Cytat:Witam.
Od jakiegoś czasu mocuję sie z aplikacją, której użytkownicy będą wypełniać różnorakie testy, mające być zapisane do bazy, a następnie, na podstawie informacji zgromadzonych w bazie, będą generować raporty z ocenami wyliczonymi z tych informacji.
Mam problem z wymyśleniem interfejsu użytkownika, bo nie wiem jakie możliwości ma pakiet Office, tj. jak komunikują się jego komponenty. Nie wiem, czy zrobić całość w arkuszach excelowych, gdzie użytkownik będzie wypełniał testy i później też je odczytywał z bazy, przeliczał i wrzucał do Worda za pomocą jakiegoś łącza, czy lepiej zrobić osobno wprowadzanie danych w Excel i oddzielny interfejs w Access do generowania tych raportów z ocenami. Z tym, że właśnie nie wiem, czy Access ma takie możliwości do obliczeń i linkowania do Worda jak Excel.
Dodam, że raport w Wordzie nie ma być tylko suchym raportem zaimportowanym z Accessa, ale plikiem zawierającym formalne "bzdety" opisowe z kilkoma miejscami, w których wstawiane by były treści z bazy danych za pośrednictwem łącza.
Proszę o porady i sugestie. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam. |