vbamania.pl
login:
hasło:
 
  *Rejestracja *Zapomniane hasło
 Dziś jest sobota, 18 maja 2024 roku.
Ustaw jako stronę startową Ulubione Napisz
PowrótPowrót do serwisu  RegulaminRegulamin rssRSS

  tytuł wątku:
Wątki dyskusji

Komunikacja Excel-Acccess-Word VBA


otwartyotwarty rozpoczął: Zwierzak postów: 4



napisał: Rycho
postów: 291


umieszczony:
24 listopada 2008
12:38

  
Hej,
zapytaj gógla o "word automatyzacja" -
np. Automatyzacja korespondencji seryjnej w programie Microsoft Word za pomocą języka Visual Basic
napisał: Zwierzak
postów: 31


umieszczony:
24 listopada 2008
11:22

  
Cytat:
Dane pomiędzy Excelem, Wordem i Accessem można swobodnie przerzucać. Tylko...po co?


Końcowe raporty, które mam tworzyć mają posiadać narzuconą, ściśle określoną formę(dużo formalnych bzdetów, tabelek itp.), której nie uzyskam w Accesie. Dlatego chcę przerzucić dane z raportu Accessowego do szablonu Worda. Ma ktoś jakieś prościutkie makro, które by mi pokazało jak można to zrobić?
Za wszelką pomoc z góry dzięki.
Pozdrawiam.
napisał: admin
postów: 613


umieszczony:
19 listopada 2008
09:58

  
Zrobić można wszystko. Dane pomiędzy Excelem, Wordem i Accessem można swobodnie przerzucać. Tylko...po co?
Nie ma sensu żonglowanie danymi pomiędzy rożnymi aplikacjami.
W Accessie można zrobic wszystko:
Wypełnianie testów, zapisywanie wyników oraz ich prezentacje (raporty).
To moze byc skomplikowane zadanie, ale i tak będzie prostsze niż pisanie wielgachnego makra.



Cytat:
Witam.
Od jakiegoś czasu mocuję sie z aplikacją, której użytkownicy będą wypełniać różnorakie testy, mające być zapisane do bazy, a następnie, na podstawie informacji zgromadzonych w bazie, będą generować raporty z ocenami wyliczonymi z tych informacji.
Mam problem z wymyśleniem interfejsu użytkownika, bo nie wiem jakie możliwości ma pakiet Office, tj. jak komunikują się jego komponenty. Nie wiem, czy zrobić całość w arkuszach excelowych, gdzie użytkownik będzie wypełniał testy i później też je odczytywał z bazy, przeliczał i wrzucał do Worda za pomocą jakiegoś łącza, czy lepiej zrobić osobno wprowadzanie danych w Excel i oddzielny interfejs w Access do generowania tych raportów z ocenami. Z tym, że właśnie nie wiem, czy Access ma takie możliwości do obliczeń i linkowania do Worda jak Excel.
Dodam, że raport w Wordzie nie ma być tylko suchym raportem zaimportowanym z Accessa, ale plikiem zawierającym formalne "bzdety" opisowe z kilkoma miejscami, w których wstawiane by były treści z bazy danych za pośrednictwem łącza.
Proszę o porady i sugestie. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
napisał: Zwierzak
postów: 31


umieszczony:
18 listopada 2008
15:09

  
Witam.
Od jakiegoś czasu mocuję sie z aplikacją, której użytkownicy będą wypełniać różnorakie testy, mające być zapisane do bazy, a następnie, na podstawie informacji zgromadzonych w bazie, będą generować raporty z ocenami wyliczonymi z tych informacji.
Mam problem z wymyśleniem interfejsu użytkownika, bo nie wiem jakie możliwości ma pakiet Office, tj. jak komunikują się jego komponenty. Nie wiem, czy zrobić całość w arkuszach excelowych, gdzie użytkownik będzie wypełniał testy i później też je odczytywał z bazy, przeliczał i wrzucał do Worda za pomocą jakiegoś łącza, czy lepiej zrobić osobno wprowadzanie danych w Excel i oddzielny interfejs w Access do generowania tych raportów z ocenami. Z tym, że właśnie nie wiem, czy Access ma takie możliwości do obliczeń i linkowania do Worda jak Excel.
Dodam, że raport w Wordzie nie ma być tylko suchym raportem zaimportowanym z Accessa, ale plikiem zawierającym formalne "bzdety" opisowe z kilkoma miejscami, w których wstawiane by były treści z bazy danych za pośrednictwem łącza.
Proszę o porady i sugestie. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.


<-wstecz  1  dalej->
wszystkich stron: 1


Sortuj posty: z